Mener Jernbanedirektoratet bremser
Oppdatert: 5. mai 2021
Horten kan få godsterminal, vognparkering, avfallsmottak og Norges største togverksted på Kopstad - om de får to spor til Vestfoldbanen. En sportilgang er helt avgjørende for at godsterminalprosjektet lar seg gjennomføre, sier Petter Eiken som er styreleder i Oslofjord Logistikk. I Oslofjord Logistikk AS sine planer har Multiconsult skissert opp en lossestasjon, dimensjonert for 740 meter lang godstog. Det lengste som går på Europeiske baner.
Mer i Gjengangeren.no sin artikkel her: https://www.gjengangeren.no/5-60-669565
Siste innlegg
Se alleBladet Logistikknyheter har merket seg komiteens vedtak i forbindelse med NTP og skriver det som en gladnyhet. Les innlegget her (kun...
I hht kommunens gebyrregulativ ville gebyret for reguleringsplanarbeidet for Kopstad Godsterminal blitt på over 6 millioner kr. Dette...
Transportkommiteen har fattet vedtak i forbindelse med behandlingen av Nasjonal Transportplan. Fra NTP behandlingen (juni 2024): 7.4.2...
Comments